torstai 26. toukokuuta 2011

Rautasahalla Naton rajalle




Nato, käly (miehen sisar)
Tietosanakirja, Kuudes osa, Mandoliini - Oulunsalo. Helsinki 1914.

Kävin ostamassa rautasahan ja siihen Made in USA lisäteriä. Tämä sissisodan väline lähtee sotilaallisen turvatussa saattueessa kohden Deatnua, joka on Naton ja Suomen välinen rajajoki, mitenkä siihen Naton ja Suomen välistä rajaa saisi piirretyksi.

Sotilaallinen tarkoittaa minua, joka olen taannoin ilmeisistä sotilaspoliittisista ansioistani Laivaston Reservin Kersantiksi ylennetty, sekä kakkoskuskina kansainvälisen rauhanturvakoulutuksen saanut hieman aktiivimpi ex - kersantti.

Että otsikosta ei tulisi oikeaa käsitystä, en mainitse mitä tällä rautasahalla Naton rajoilla on aikomus tehdä, saati milloin. Viiden pisteen vihjeenä että Utsjoella näkyy osittainen auringonpimennys 2.6. klo 0:28 aikoihin. Neljän pisteen vihje: Miten nirhata raja-aitaa jota ei ole?
Rajan kiroja
rautasahalla poikki --
aurinko paistaa!


Olisko tuo tavujensa puolesta kelvollinen senryuu?

Omena kukkii -
hallitusneuvottelut
hevosen kakkaa






Ylläoleva on tietenkin salaista tietoa, ei saa levitellä, ainakaan itärajan suuntaan.

1 kommentti:

Ripsa kirjoitti...

Juhani,
käly ei kyllä ole miehen sisar, vaan veljen vaimo.

Sitä minä en muista mikä nato on. Muistaakseni se sanotaan Kalevala-sanakirjasta, mutta Leo opiskelee Kalevalaa enkä minä löydä kirjaa sen kätköistä. Se itse on työhuoneella.

Siis minulla on veli ja sillä on vaimo, ja aina olen puhutellut häntä kohteliaasti että mitä kuuluu rouva käly, jolloin hän ystävällisesti huitaisee minua tiskirätillä, että jos voisin lopettaa rouvittelun... Se on hyvä ja turski ihminen.